Az MD Helicopters - mint egy egykori McDonnell Douglas leányvállalat - egyik legérdekesebb innovációja a NOTAR (no tail rotor), azaz a farokrotor nélküli helikopter kifejlesztése. Az ezredforduló környékén szabadalmaztatott megoldással biztonságosabb és egyben a többi márka helikoptereinél jóval halkabb működést tett lehetővé. Az MD jelenleg három fő termékcsaláddal büszkélkedhet: név szerint az MD 500, az MD 600N és az MD Explorer sorozatokkal. Ezek mindegyikét kimagasló ár-érték arányuk miatt a legjobb helikopterek közt említik.

A bevetésekre és kereskedelmi célokra is gyártott MD története több mint fél évszázados múltra tekint vissza. 1947-ben a Hughes Tool Company légi divíziójaként alakult meg, mely sikerre vitte többek közt a 300, az 500 és az 530F civil, valamint a bevetésekre szánt OH-6 Cayuse és a méltán ismertté vált AH 64-Apache sorozatot. Ez utóbbiak szolgálataira az amerikai hadsereg is igényt tartott. Az Apache-ból 2005-ig több mint ezer harci darabot készítettek, míg a Cayuse-ból már civil, és luxusváltozatok is repkednek Model 500 névvel. Ez utóbbit a mai napig gyártják a mesai központban. Sikerének egyik záloga, hogy Rolls-Royce meghajtásával kategóriájának leggyorsabb helikoptere. 

A technológia ’84-ben került a McDonnell Douglas tulajdonába, ahonnan az MD név is származik. Ezt megtartva került a vállalat a Boeing, majd a jelenlegi vezérigazgató, a dollármilliárdos befektető, Lynn Tilton irányítása alá. Többek közt a Yale és Columbia egyetemen végzett közgazdász korábban bankárként dolgozott a Goldman Sachs & Co. és a Merrill Lynch bankoknál is. Az általuk gyártott helikopterekből egyébként már több mint 2500-at értékesítettek világszerte, ezek közül néhány hollywoodi filmekben és akciósorozatokban is feltűnt.