"Nem annyira egy név, inkább egy filozófia". A Maybachnál mindig a legkorszerűbb megoldásokat alkalmazták. A régi német luxusmárka úttörő műszaki megoldásairól és 12 hengeres autóiról volt híres, s vezetésükre szinte kivétel nélkül sofőrt fogadtak büszke tulajdonosaik… főleg azért, mert méretük és teljesítményük miatt csak teherautó-jogosítvánnyal volt szabad vezetni a Maybachokat.

A legendás márka 60 év után, 2002-ben lett újjáélesztve a Mercedes által. Motorja, karosszériája, technikája csak szuperlatívuszokkal jellemezhető, s a belső tér is szinte minden elképzelhető luxussal fel van szerelve (a masszírozó ülésektől a kiváló hangberendezésig). Minden egyes darabot, a megrendelő igényeihez teljes mértékben igazodva, kézzel készítenek el: annak esélye, hogy két egyforma autó tulajdonosa összetalálkozik közel van a nullához. Talán ez lehet az egyik oka annak, hogy a frissített Maybach paletta már az ázsiai piacon is egyre népszerűbb. A négy hetes összeszerelési folyamat a vevők igényeinek teljesítése miatt akár hosszabbra is nyúlhat, de a négy-öt hónapos várakozási időt kárpótolja az autó által nyújtott kényelem, biztonság és presztízs. Legerősebb "széria" modellje a Zeppelin.

2005-ben még Maybach mércével mérve is nagy dobás volt a Exelero koncepció életre keltése. Az 5.9 literes, V12-es 700 lóerős biturbós erőmű akár 351 km/h maximális sebességgel is képes repíteni a luxuskupé boldog tulajdonosát, mint például Madonnát, Juan Carlos spanyol királyát vagy éppen Samuel Jacksont is.