Az argentin származású Horacio Pagani ifjúkora óta az autók és a sebesség megszállottja. Alig múlt tíz éves, mikor már fából készített, agyagból formázott makettjei a polcon porosodva készültek a jövő luxus- sportautó vonalainak alapos átértelmezésére. A formatervező életében 1983-as év volt a legmeghatározóbb, amikor találkozott Giulio Alfierivel, a Lamborghini akkori vezetőjével. Az igazgató felfedezve a formatervező elkötelezettségét a luxus- sportautók tervezése iránt utat nyitott Paganinak Modenába, a luxus- sportautógyártás fellegvárába. Pagani egyszerű alkalmazottként többek között olyan jelentős projektekben vehetett részt, mint a Lamborghini Countach Evoluzione vagy éppen a Diablo alkotása.

A tervező 1991-ben nyitotta meg saját stúdióját Modena Design néven, hogy megalkossa "a világ legtökéletesebb autóját”, melyet akkor a Zonda C12-es modellben képzelt el. Pagani modelljeit luxusautók barokkos stílusjegyei jellemzik. Gazdag díszítés, monumentális vonalak és csupa játék, mely jellemzők együttese a kor egyik legexkluzívabb luxusautó-márkáját és a legbrutálisabb sportautóit határozzák meg.

Kevés olyan sportautó létezik manapság, melynek tervezésekor az elegancia és romantika, mint inspiráció volt meghatározó tényező, s nem csak a teljesítmény fokozása. Horacio Paganinak sikerült a sportautó tervezésének - majdnem elfeledett - tradicionális értelmezését újjáélesztenie, úgy, hogy a kor legmagasabb teljesítménykövetelményeinek is meg tudott felelni. Rendkívül kis példányszámban limitált, extrém teljesítményre képes ultra luxus kategóriába tartozó modelljeivel egyedi stílust képvisel a versenypályán ugyanúgy, mint a legelitebb klubok parkolójának egyikében.