Giovanni Agusta a mai MV Agusta alapítója a huszadik század korai szakaszában még a repülőgépiparban tevékenykedett. Halála után 1927-ben felesége, Giuseppina és fia, Domenico vette át a cég irányítását. Az első világháború után összeomlott légi ipar új utakra terelte a vállalkozást. Az újdonsült tulajdonosok hamar felismerték a motorkerékpárok iránt mutatott nagy érdeklődést. Azonban az első igazi MV Agusta a második világháború átvészelése után 1945-ben jelent meg Vespa 98 néven. Az 50-es évek elejére - köszönhetően a motorok lenyűgöző teljesítménynek és az innovatív technológiának - versenylegendák születtek az MV márkanév alatt. Azonban a 80-as évekre súlyos anyagi gondjaik miatt be kellett szüntetni a sportmotorok gyártását.

Az MV Agusta 1997-ben született újjá - a Castiglioni csoport felvásárlásának köszönhetően - az F4 típussal, melyet a mai napig is a világ egyik legszebb sportmotorjaként tartanak nyílván. Az érzéki formatervezést, a minden részletre való odafigyelést a „LIMITED EDITIONS” modellek koronázzák meg az F4 1000 Tamburinivel, a Brutale Wally-vel, illetve a legújabb F4CC-vel, melyhez maga Claudio Castiglioni, az MV Agusta elnöke adta a nevét. Az F4-es modellt a filmvásznon is láthattuk már, az I robot című filmben amint éppen Will Smith száguldozik vele a nem túl távoli jövőben.