A Bombardier napjaink piacvezetője mind a repülőgép - azon belül is a privát jetek -, mind pedig a vasúti közlekedési eszközök gyártásában. A mintegy 60 ezer főt foglalkoztató és 20 milliárd dolláros éves forgalmat bonyolító kanadai vállalat sikerének titka a biztonság, a technológiai innováció és a design.

A québeci Joseph-Armand Bombardier 15 évesen építette meg élete első saját tervezésű járművét. Hogy mi motiválta? Segíteni akart az embereknek. 14 évvel később piacra dobta B7 elnevezésű hó-járművét, amely nagy sikert aratott hazájában. A műhely profizmusának hamar híre ment, s a második világháború idején a Garage Bombardier már több katonai járművet is készített a hadseregnek. 1986-ban meghatározó lépésre szánta el magát a menedzsment: megvásárolták a Canadair nevű repülőgépgyártó vállalatot, s azóta gyakorlatilag a Bombardier a repülőgép-iparág egyik legnagyobb szereplőjévé nőtte ki magát. 

A Bombardiernek három magánrepülőgép családja van: a Global, a Challenger és a Learjet. Ezek közül a Global a legnagyobb és legerőteljesebb: bármely kategóriabeli versenytársánál nagyobb sebességre képes. Ilyen luxusgépe van többek között Celine Dionnak, Bill Gatesnek vagy éppen Oprah Winfrey-nek is. 

A Challengerek ennél kisebbek, de annál kiválóbb gépek. A Robb Report szerint 2006-ban a mintegy 30 millió dolláros Challenger 605 volt a világ harmadik legkiválóbb magánrepülőgépe.

1963-ban Learjet teremtette meg a ma ismert üzleti jetek fogalmát. A legkisebb 40 XR is kilenc utas befogadására alkalmas és képes akár 0,82 Mach sebességre is.