A Fred ékszermárka egy 1936-ban alapított ékszerüzletből vált napjaink egyik népszerű ékszermárkájává. Nevét Fred Samuel tulajdonosról kapta, aki 28 éves korában nyitotta meg a Rue Royale-i ékszerüzletét közvetlenül a Place de la Concorde mellett. Az avantgardista ékszerész sikere modern, kortárs kreációi miatt volt felkapott. Fred Samuelt, - aki egyébként a második világháború ideje alatt a szövetségesek fordítója volt - úgy ismerték csak, mint a modern ékszertervezőt. Ez a kreatív, lendületes stílus a mai napig fennmaradt köszönhetően fia élénk, merész, de egyben elegáns kreációinak.

Kiugrást és óriási üzleti lehetőséget jelentett az ékszerház történetében, hogy divatos, a klasszikus ékszerkölteményeknél jóval könnyedebb kreációival tehetős hírességek tetszését nyerte el. Korábban például Marlene Dietrich vagy napjainkban Kate Moss, akik mint luxusmárka nagykövetek népszerűsítették a drágakövektől ragyogó ékszerkülönlegességeket.

1976-ban kezdtek el nemzetközileg is terjeszkedni. Új üzleteket nyitottak világszerte. Párizs, Monte Carlo és Cannes után többek között Las Vegasban, Pekingben és Dubaiban is feldobták a luxus-ékszerpiacot. A terjeszkedés volumene leginkább az 1995-ös LVMH féle felvásárlásnak és az abból adódó lendületnek volt köszönhető. A francia luxuskonszern tulajdonában egyébként még olyan kategóriatársak is szerepelnek, mint a De Beers, a Dior Montres vagy éppen a Chaumet.

Az ékszermárka „színészi karrierjét” tekintve említésre méltó, hogy feltűnt a darabokra tört Aston Martin DBS mellett Dimitrios feleségén a James Bond Casino Royale epizódjában is. Filmes jelenetei közül azonban talán mégsem az előzőben alakított a legnagyobbat a luxusmárka, hanem sokkal inkább a Micsoda nő! című kasszasikerben, Julia Roberts és Richard Gere már klasszikussá vált - rubinokkal és gyémántokkal ékesített - nyakláncos jelenetében…