A Rolex az egyik, ha nem a legismertebb óramárka a luxuskategóriában, ami már hosszú ideje státusz-szimbólum a világ legtöbb kultúrájában.

1905-ben Hans Wilsdorf és sógora, Alfred Davis megalapították a Wilsdorf & Davis nevű vállalatot Londonban, melynek fő tevékenysége svájci óraszerkezetek importálása volt. Ezeket aztán maguk szerelték bele a tokokba, s adták el helyi ékszerészeknek. Az órákra az ékszerészek márkajelzése került, a „W&D” felirat csupán akkor volt látható, ha szétszerelték az órákat. Pár évvel később bejegyezték a Rolex márkanevet, s 1919-ben a céget Genfbe költöztették.

A vállalat számos újítással járult hozzá az óramesterség fejlődéséhez. Ők készítették el például az első vízálló óratokot, az első automata karórát és az első dátumkijelzős számlapot.
Wildorfék munkájának eredménye az a speciális luxusóra is, mellyel Jacques Piccard leereszkedett a Mariana-árokba 1960-ban. A történet szerint másnap egy telegramot kaptak Genfben: „Boldog vagyok, hogy megerősíthetem: az önök órája 11 ezer méter mélyen is ugyanolyan pontos, mint a felszínen. Jacques Piccard” . Nem csak a nagy mélységben, de a magasságban is helyt álltak a koronás svájci luxusórák: Sir Edmund Hillary és Sherpa Tenzing Norgay is Rolex Oyster-t viselték a Mount Everest megmászásakor 1953-ban.

Rolex számos modellel kedveskedett az extrém- és élsportolóknak is, köztük Rafael Nadal teniszcsillagnak, de nemrég David Beckham is újított egyet a Deepsea kollekcióból.