Kevés olyan luxusmárka létezhet, melynek kezdete éppen Nepálhoz kapcsolható, de a World Expeditions brand éppen ilyen. Az amúgy ausztrál központú vállalkozás első kalandtúráját még 1975-ben éppen oda szervezte. Azóta pedig kis létszámú extrém kategóriás kalandtúráikkal sokszorosan bejárták az egész Földet. Különböző korosztályoknak és igényeknek megfelelve több mint 500 féle utazási csomagot, helyesebben túraútvonalat kínálnak. Online felületükön pedig könnyen ki lehet választani a legjobban tetsző ajánlatot.

A könnyedebb, családi biciklis túrákon, művészeti és távoli kultúrákat felfedező speciális fényképész utakon túl, szakértőikkel extrémebb szafaris túrákat, ultraluxus kategóriás himalájai mászásokat, antarktiszi expedíciókat is terveznek. Áraikat tekintve vannak többhetes, sok tízmilliós ajánlatok, de ugyanakkor árérték arányban ők a legjobbak a piacon. 

Külön készítettek a főoldalukra egy TOP 10-es listát, melyben a legkedveltebb, ezer font alatti túrákat válogatták össze. Egy extrém túránál nagy a lehetősége a nem várt többletköltségek felmerülésének. A World Expeditions azonban all inclusive, így nincsenek az utazás során felmerülő kellemetlen anyagi „meglepetések”. Az örök élményeket ismert és tapasztalt kalandorok szakértelme garantálja, olyanoké, mint az ötszörös Everest mászó Peter Hillary vagy éppen a másik legenda, Tim Macartney-Snape. 

2004-ben a World Expeditions lett az első kalandtúrákat szervező brand, melynek szolgáltatásait a Lonely Planet Travel is forgalmazza. Ez utóbbitól függetlenül természetesen vannak hivatalos World Expeditions irodák világszerte, köztük például Londonban és Sydney-ben. Fontos kiemelni, hogy a társaság, mely egyedi - csak képet készíteni és lábnyomokat hagyni - filozófiájával maximális elkötelezettje a környezetvédelemnek.